Egyszer jártam Szilágyra,

Egyszer jártam Szilágyra,

Kétszer Magyarországra.

Ott tanultam magyar szót:

– Nyisd meg, rózsám, az ajtót!

 

– Megnyitanám, de félek,

Met a legény rossz lélek;

Megnyitanám, de félek,

Met a legény rossz lélek.

 

– Ne félj, rózsám, ne, ne, ne,

Met nem vagyok rosszféle;

 

Ne félj, rózsám, ne, ne, ne,

Met nem vagyok rosszféle!

 

Nyisd az ajtót csendesen,

Bémenek lábujjhegyen;

Nyisd az ajtót csendesen,

Bémenek lábujjhegyen!

 

Tedd a széket rendesen,

Leülök legényesen;

Tedd a széket rendesen,

Leülök legényesen.

 

Vesd az ágyat pompásan,

Lefekszem katonásan;

Vesd az ágyat pompásan,

Lefekszem katonásan!

 

– Tégy vagy kettő párnát es!

– Teszek tizenhatot es.

– Tégy vagy kettő párnát es!

– Teszek tizenhatot es!

 

– Teszek tizenhatot es,

Lefekszem én magam es;

Teszek tizenhatot es!

Lefekszem én magam es.

 

– Ne fordulj a fal felé,

Fordulj szép orcám felé;

Ne fordulj a fal felé,

Fordulj szép orcám felé.

 

– Adj egy csókot s én egy mást,

Úgy nem csaljuk meg egymást,

Adj egy csókot s én egy mást,

Úgy nem csaljuk meg egymást!

 

– Gyere este setétbe,

hogy üljek az ölödbe;

Gyere este setétbe,

Hogy üljek az ölödbe!

 

Ott sem ülök sokáig,

Csak huszonnégy óráig;

Ott sem ülök sokáig,

Csak huszonnégy óráig.

 

– Az a huszonnégy óra

Nékem csak egy minuta,

Az a huszonnégy óra

Nékem csak egy minuta.

 

Szép a fekete bárány.

Szép a fekete leány;

Szép a fekete bárány,

Szép a fekete leány.

 

Szép a legény, a barna,

Kinek kondor a haja;

Szép a legény, a barna,

Kinek kondor a haja.

 

 

Diószén (Moldva)

 

Forrás: Ortutay Gyula – Magyar Népdalok