Magas hegyről foly le a víz,

Magas hegyről foly le a víz,

Magas hegyről foly le a víz.

Rózsám, többet bennem ne bízz;

Rózsám, többet bennem ne bízz.

 

Ha bízol is, mindhiába;

Ha bízol is, mindhiába,

Mert szívemtől el vagy zárva,

Mert szívemtől el vagy zárva.

 

Úgy el vagy szívemtől zárva,

Úgy el vagy szívemtől zárva,

Mint szép gúnya ja ládába,

Mint szép gúnya ja ládába.

 

A szép gúnya szellő nélkül,

A szép gúnya szellő nélkül,

 

Az én szívem a téd nélkül;

Az én szívem a téd nélkül.

 

Keserűséges bús napon,

Búval terített asztalom;

Búval terített asztalom,

Bánattal teli poharom.

 

Éjjel-nappal mindig iszom,

Éjjel-nappal mindig iszom.

Soha ki se fogyaszthatom,

Soha ki se fogyaszthatom.

 

Árok, árok, keskeny árok,

Árok, árok, keskeny árok;

Nem reméltem, hogy így járok,

Nem reméltem, hogy így járok.

 

Beleestem, benne vagyok,

Beleestem, benne vagyok;

A búbánat rabja vagyok;

A búbánat rabja vagyok.

 

Beleestem, benne vagyok,

Beleestem, benne vagyok.

Nem láthatok, nem hallhatok,

Nem láthatok, nem hallhatok.

 

Kit a szerelem körülfog,

Kit a szerelem körülfog,

Nem kell annak semmi dolog,

Nem kell annak semmi dolog.

 

 

Magyarlapád (Alsó-Fehér)

 

Forrás: Ortutay Gyula – Magyar Népdalok