Mán én is megházasodtam,

Mán én is megházasodtam,

Hej, be rendes asszonyt kaptam!

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



Miúta a házho vettem.

Pokolnak lakója lettem.

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



Felesígem olyan tiszta:

Egyszer mosdik hét hónapba.

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



Reggel felkel nyóc órakor,

Feje olyan, mint egy bokor.

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



A szemibe két nagy csipa,

Olyan, mint egy tajtíkpipa.

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



Óra olyan, mint egy ököl,

Beletérne három köböl.

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



A pízembűl csak itt-ott jut,

Mindján a masamódho fut.

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



Nagy bóbitát visz a fején,

Olyan, mint egy riska tehén.

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



Csípője hegyes, mint az ár:

Nincs több ilyen drága madár.

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



Dílbe veti meg az ágyat,

Kutya mossa el a tálat.

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



Kenyeret is jó tud sütni,

Kétszer teszen kovászt neki.

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



Ötször-hatszor megdagasztja,

Mégis keletlen szakasztja.

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



Ötször-hatszor befűt neki,

Mégis sületlen szedi ki.

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



Amit az asztalra feltesz,

Attúl az ember maj megvesz.

Sej-haj, dínom-dánom;

Míg ílek is, bánom,

Hogy megházasodtam!



Nagyszalonta (Bihar)



Forrás: Ortutay Gyula - Magyar Népdalok<http://mek.oszk.hu/06200/06234>