Kakas a szemeten

Kakas a szemeten

Annyit nem kapar,

Hányszor az én rózsám

Engem betakar,

Pedig éjjel-nappal

Mindig egyre kapar;

Annyit nem kapar,

Hányszor betakar.



Bakter a toronyban

Annyit nem kiált,

Hányszor az én rózsám

Csókkal megkínált,

Pedig éjjel-nappal

Mindig egyre kiált;

Annyit nem kiált,

Hányszor megkínált.



A malom kereke

Annyit nem fordul,

Hányszor az én rózsám

Engem megcsókol,

Pedig éjjel-nappal

Mindig egyre fordul;

Annyit nem fordul,

Hányszor megcsókol.



Mezőn az én lovam

Annyit nem legel,

Hányszor az én rózsám

Engem megölel;

Pedig éjjel-nappal

Mindig egyre legel;

Annyit nem legel,

Hányszor megölel.



Biharban, Borsodban

Nincs annyi esküdt,

Hányszor az én rózsám

Nekem megesküdt;

Biharban, Borsodban,

Szabolcs vármegyében.

Nincs annyi esküdt,

Hányszor megesküdt.



Forrás: Ortutay Gyula - Magyar Népdalok<http://mek.oszk.hu/06200/06234>